LOKACIJE

SJEVERNI JADRAN (78)
SREDNJI JADRAN (34)
JUŽNI JADRAN (63)
MORSKA JEZERA (4)

 

SJEVERNI JADRAN

Albanež pličina - nedaleko Pule
Udaljena je oko 3 nautičke milje od najjužnijeg dijela Istre. Na pličini je postavljen svjetionik koji upozorava pomorce na opasnost. Svjetionik je iz novijeg doba, dok kupola starog svjetionika leži na dubini od 30 metara kao posljedica nekog nevremena.
Interessantna činjenica je, da je upravo taj svjetionik iz podmorja jedan od rijetkih sačuvanih s kupolom, a datira s početka prošlog stoljeća. Na dubini od 24 metra otvara se pogled na havariju nekog rednjevjekovnog broda (sjeverozapadno). Dva sidra pozicionirana su iz smjera zapada u smjeru istoka. Na mjest gdje je brod potonuo vidljivi su fragmenti broda tj.drvo, dva sidra i tri brodska topa. Sidra su veličine 4 metra, izvrsno su sačuvana i nalaze se na dubini od 24 do 27 metara. Zatim uočavamo jedan top, poprilično obrastao. Na dubini od 28 metara nalazi se još jedno sidro, dužine oko 5 metara. Po izgledu sidro je novijeg doba, pretpostavlja se da je s početka prošlog stoljeća.
Zapadna strana pličine deseže do dubine od 62 metra. Na prvom rubnom dijelu, na dubini od 37 metara, nalazi se puno fragmenata amfora.
Ovo je lagan ili " nezahtjevan " uron - idealan za ronilačike grupe...

Baron Gautsch Olupina-Rovinj
Baron Gautsch pripadao je austrijskom Lloydu, a plovio je na redovitoj obalnoj liniji Kotor-Trst. Potopljen je 1914. godine kada je na putu iz Kopra prema Trstu naletio na podvodnu minu koju je postavila austro-ugarska vojska, no nije o tome obavijestila kapetana broda. Brod je potonuo u roku od tri minute, te neki dokumenti između ostaloga govore kako se na brodu nalazilo preko stotinu djece. Sagrađen je 1908. godine. Ime je dobio po predsjedniku vlade u Beču, baronu Paulu Gautschu(nekoliko puta je u jako kratkom vremenu vodio austrijsku prijelaznu vladu).
Brod je dugačak 84.5 metara, širina mu je 11.6 metara, pokretala su ga tri parna stroja ukupne snage 4600 KS, a maksimalna brzina mu je bila 17 čvorova...
Potonuće Barona smatra se jednom od najtežih katastrofa koja je zadesila trgovačku mornaricu austrougarske Monarhije.
Na zadnjoj plovidbi prevozio je obitelji vojnih lica i državnih činovnika,vojnike te druge izbjeglice iz Boke Kotorske i Dubrovnika u Trst.
Nalazi se 6 morskih milja jugozapadno od svjetionika sv. Ivana na pučini, na dubini od 28 do 40 metara.
Gornja paluba počinje na 28, a donja se nalazi na 42 metara.
Na ovoj lokaciji može se roniti samo uz pratnju i posebnu dozvolu.
Smatra se jednom od najljepših olupina na Jadranu...

Coriolanus olupina
Ratni brod Britanske kraljevske mornarice iz klase Shakespeare.
Minolovac težine 554 tone, dužine 46 metara , širine 8,5 metara .
Naoružanje: jedan top od 12 funti i tri od 20 mm. Porinut 2. rujna 1940. godine, potopljen minom 5. svibnja 1945. godine. (Službeni podaci Imperijalnog ratnog muzeja u Londonu).
Kao i ostali brodovi u klasi, HMS Coriolanus nazvan je po djelu W. Shakespearea. Glavni junak tragedije "Coriolanus" je legendarni rimski junak Gnej Marcije Koriolan (lat. Gnaeus Marcius Coriolanus), koji je nadimak zaslužio u opsadi grada Coriolija 493. god. pr. n. e. Po nekim informacijama HMS Coriolanus je bio i brod za obavještajne zadatke. U toj ulozi sudjelovao je u dvjema savezeničkim pomorskim operacijama u drugom svjetskom ratu: TORCH za invazije u sjevernoj Africi 1942. godine i HUSKY prilikom iskrcavanja na Siciliji 1943. godine. Navodno je i njegovo prisustvo u sjevernom Jadranu 1945. godine bilo sa zadatkom prisluškivanja radio-veza nove jugoslavenske vlasti. Zapovjednik mu je bio poručnik N. Hunt. Kao vrijeme udara u plutajuću minu spominje se 14 sati i 10 minuta, te da je brod potonuo za vrlo kratko vrijeme. Olupina broda HMS Coriolanus leži na lokaciji: 45d 19m 9s sjeverne zemljopisne širine i 13d 25m 25s istočne zemljopisne dužine, oko 6 Nm od istarske obale.
Dubina je od 17-30 metara, te treba obratiti pozornost na ribarske mreze kojima je olupina dobrim djelom prekrivena.
Ova lokacija pogodna je za ronioce viših kategorija...

Cres, olupina Lina blizina rta Pečenj
Talijanski trgovački brod potopljen 1912. g. za vrijeme jake snježne oluje u blizini rta Pečenj na otoku Cresu.
Pramac broda nalazi se na dubini od 28 m, a krma na 55 m.
Dug je 80 m.
Lokacija isključivo za vrlo iskusne ronioce...

Cres, Lubenice

Crna punta, Škoromnska uvala

Draga, olupina-blizina Banjola
srednje atraktivna lokacija…
srednje težak uron, vidljivost srednje dobra
Dužina broda: 40 metara
Dubina: 35-40 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Faro kod Rovinja
Ronjenje na istimenom otočiću gdje se nalazi svjetionik. Kamenito tlo sa mnogim otvorima na 20-ak m dubine sa bogatom florom i faunom.
Ova lokacija pogodna je za sve kategorije ronilaca...

Flamingo, olupina vojnog broda-blizina Banjola
Atraktivna lokacija…
Srednje težak uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 40 metara
Dubina: 40-45 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Torpedni brod TB 26,
Potonuo 1914. godine...
Dužina broda: 39 metara
Širina broda: 4.8 metara
Dubina: 41-46 metara

Galijola

Giuseppe Dezza-torpedni ratni brod-blizina Rovinja
Ratni brod iz II svjetskog rata, pogođen torpedom i prepolovljen, leži na dubini od 30-36 m.
Krma se nalazi 100 m udaljena od prove.
Ovaj brod je talijanske proizvodnje...
S kapitulacijom Italije prelazi u ruke Nijemaca i dobiva ime TA35..
Potonuo je jer je po nekim saznanjima vjerovatno pogođen torpedom...
Ova lokacija pogodna je za ronioce viših kategorija...
Dužina borda: 73metara
Širina broda : 7.3metara...

Goli otok, Macinj

Hans Schmidt, olupina-blizina Fažane
Atraktivna lokacija…
Srednje težak uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 60 metara
Dubina: 32-40 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Insidioso Olupina

Istra Olupina
Trgovački brod, raspolovljen morskom minom za vrijeme II svj, rata leži na dubini od 28-42 metra.
Dužina broda: 90 metara
Širina broda: 11 metara
Ova lokacija pogodna je za ronioce viših kategorija...

John Gilmore, olupina
Trgovački brod koji je potonuo 1915. godine...
Dužina broda: 65 metara
Širina broda: 8 metara
Dubina: 36-43 metra

Josefina, olupina
Trgovački brod koji je potonuo 1915. godine...
Dužina broda: 65 metara
Širina broda: 8 metara
Dubina: 41 metar...

Klapeta-olupina
Dužina broda: 25 metara
Širina broda: 5 metara
Dubina: 25-31 metar

Krk, Kamenjak

Krk, Peltastis
Grčki teretni brod...
U noći između 07. i 08. siječnja 1968 godine bilo je užasno nevrijeme. Grčki brod PELTASTIS od oko 1500 BRT krcao je je u luci Jurjevo drvo. Zbog najave nevremena i bure koja u Jurjevu kod Senja može dostići i 150 km na sat, napustio je u popodnevnim satima 07.siječnja luku Jurjevo i krenuo prema Rijeci, u potrazi za sigurnijim sidrištem.
Već se spuštao mrak i počela je snježna vijavica kada se s dva sidra usidrio na sidrištu Pazduhovo 200 do 300 metara ispred Dramlja. Vjetar je ojačao, sidra su zaorala...
Ni puna snaga strojeva nije se mogla suprotstaviti stihiji vjetra i valova...
" PELTASTIS " se krmom približavao hridinastoj obali između Krka i uvale Soline. Da li je bio koban već prvi udarac krmom o hridi i prodor mora u strojarnicu ili prodor mora u utrobu preko palube i grotla kojima je - izgleda vjetar raznio pokrov, nije više važno. Činjenica je da je u 03:50 sati 08.siječnja 1968. brodski sat stao. Brod Peltastis bio je na dnu dubine 20 do 30 metara. Jarbol se nalazi već na 10 metara dubine od kuda se već mogu vidjeti prvi obrisi broda u dobrim uvjetima.
Pramčana sidra sasvim su blizu obale prema kojoj je okrenut pramac (jedno sidro je izvađeno i nalazi se u samom mjestu Šilo), a brod je uspravno legao na pješčano dno koje se lagano spušta prema susjednoj - crikveničkoj obali.
Od 12 članova posade spasila su se četvorica, dok su slijedećih dana pronađena tijela sedmorice mornara, a kapetan Teodoros BELEISIS proglašen je nestalim.
Ronioci koji su u to vrijeme ronili na olupinu tvrde da su vidjeli nekog čovijeka kako je nagnut uz navigacijski stol u uspravnom položaju, nitko nije vjerovao u te priče, no to je tvrdio i čak i podvodnom snimkom potvrdio austrijski turist Franz MITZNNEG koji je tog ˝ čovjeka˝ snimio još u lipnju. Kasnije se utvrdio da je taj " čovjek " bio kapetan Teodoros BELESIS...
Olupina se nalazi na dubini od 10 metara (jarbol) do 33 metra (pješčano dno na koje je legao potonuli brod)...

Krk, Tenki
Prekrasan zid na kojemu obitava podosta gorgonija i ostalog bilja, pri izronu se nailazi na malu spiljicu odnosno tunelčić kroz stijene dužine desetak metara... S desne strane ili bolje rečeno s gornje strane iako je mala razlika u dubini nalazi se mramorna ploča na kojoj piše GRAZIE COMBO 1990...

Krk, Vrbnik. špilja
Vrbnik (kod samog porta, stijene lijevo od ulaza u port) zanimljiva spilja, ne prevelika, negdje na 17 metara, otvor na plafonu kroz koji ulazi svjetlo...

Lošinj, Veliki i Mali Osir
Veli i Mali Osir dva su otočića u podnožju mjesta Čunski na otoku Lošinju. Do Velog Osira može se doplivati s glavne plaže mjesta Čunski, dok se na Mali može doći samo brodicom. Za sidrenje je pogodna unutarnja strana Velog Osira ili prolaz između dva otoka.
Teren se blago spušta do petnaestak metara, a dublje se nastavlja u zid koji pada do dubine od 40 metara.
Na plićem dijelu se nalazi livada voge, u kojoj obitavaju mnogobrojne ribe, ježinci, zvjezdače, puževi. Mjestimično je livada ispresijecana praznim pjeskovitim prostorom.
Zid je stjenovit, prepun rupa, udubina, pukotina. Najljepše mjesto za ronjenje su vanjske strane obaju otočića, gdje je zid prekriven crvenim gorgonijama, te drugim morskim životinjama i biljkama. U rupama se mogu vidjeti škarpine, ugori, jastozi, glavoči, a ponekad i morska mačka.
Ponekad možete susresti jato dupina koje tu obitava.
Dubina: od 5-40 metara te je ova lokacija pogodna za ronjenje početnih i naprednih kategorija ronilaca...

Male Srakane, špilja

Mali Lošinj, Klaonica

Mali Lošinj, rt.Osor
Nedaleko nekoliko tisuća godina starog gradića Osora, koji spaja dva otoka Cres i Lošinj, nalazi se rt Osor. Otočani ga nazivaju Metla, zbog oznake pličine koja se tu nalazi.
Na samome rtu, okomite litice dižu se u visinu tridesetak metara, a u dubinu se strmoglavljuju preko 70 metara.
Teren pada do desetak metara, gdje se nalazi plato koji dalje strmo pada prema dubini od 30 metara, gdje se nalazi sljedeća zaravan. Na tom dijelu možete vidjeti okamenjene ostatke amfora, ukopane u pijesak. Nakon platoa zid pada do 70 metara dubine. Cijela litica je prepuna boja, raznih vrsta riba, algi, mahovnjaka, spužvi.
Nedaleko rta nalaze se dvije seke. Za mirna vremena, zbog bistrine mora, lako ćete ih uočiti s površine, jer počinju na dubini od 4 metra, te se dalje spuštaju u dubinu. Osim bogato zastupljenog biljnog svijeta, možete uživati u jatima riba koja plivaju oko vas.
Dubina: 3-70 metara, te je ovaj lokalitet pogodan za početne i napredne kategorije ronilaca...

Mali Plavnik

Maona olupina
Transportni tegljač iz II svj. rata.
Dužina broda: 43 metra...
Širina broda: 8 metara...
Olupina je leži na dubini od 30-36metara.
Ova lokacija pogodna je za ronioce viših kategorija...

MOB olupina
Drveni trgovački brod...
Dužina broda: 30 metara
Širina broda: 6 metara
Dubina: 31 metar...

Motorni športski čamac, olupina-blizina Fažane
Srednje atraktivna lokacija…
Srednje tažak uron, vidljivost dobra…
Dubina: 31 metar
Dužina broda: 30 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Marija, olupina
Dosta atraktivna lokacija…
Srednje težak uron, vidljivost skoro uvijek dobra…
Dužina broda: 25 metara
Minimalna dubina: 28 metara
Maximalna dubina: 35 metara
Ova lokacija pogodna je za napredne kategorije ronilaca

Nepoznata olupina-blizina Vrsara
Atraktivna lokacija…
Srednje težak uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 30 metara
Dubina: 9-38 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Numidia olupina
Talijanski trgovački brod, potopljen početkom stoljeća.
Dužina broda: 65metara...
Širina broda: 8 metara...
Olupina leži na dubini od 33-41 metra
Ova lokacija pogodna je za ronioce viših kategorija...

Pag, Bela punta-zid
Ravni plato površine oko 200 m (kapa) na dubini desetak metara.
Na sjevernoj strani ima obli zid koji ide vertikalno do 45m...

Pag, Figurica-zid
Počinje na dubini 5 m i ide vertikalno do 55 m.
Dužina zida je nekoliko stotina metara...

Pag, Golubera-spilj
Ulaz na dubini 5m, promjera 3 m.
U spilju se ulazi kroz hodnik dugacak 15 m , promjera 3 m.
Velicina spilje 30 m u promjeru.
Povrsine vode oko 20 m2 ,visina do svoda 3 - 4 m.
U spilji ima suhih djelova na koje se moze izaci (stijene i zal). Ima danje svijetlo koje dolazi kroz otvor na svodu promjera 2 m...

Pag, Lisičja jama-špilja
Ulaz na dubini 10 m, sirina otvora 5 m.
U spilju se ulazi horizontalnim hodnikom duzine oko 30 m,
a sirine oko 5m.
Sama spilja ima oko 20 m u promjeru.
U spilji ima zraka i izlazi se na povrsinu vode promjera oko 6 m.
Visina od povrsine do svoda je 1-2 m.
U dnu spilje je sprud i izvor slatke vode.
U spilju moze uci 10 i vise ronilaca...

Pag, Maskalic-sika
Sjeveroistočna strana otočića je vrh vertikalnog zida koji seže do dubine od 45 m, u dužini 500 - 600 m.
Podmorje je bogato florom i faunom .
Na zidovima se mogu naći crvene gorgonije, jastozi, škrpine, zubaci, dubinski jezevi...

Pag, Maun
Maun je otok, dug svega 9 kilometara, a od Paga ga dijeli Maunski kanal. Još u davnini bio je nastanjen, a slavu je stekao darovnicom iz 11. stoljeća, u kojoj se po prvi puta Jadran naziva "našim morem"
Ronjenje je moguće oko cijelog otoka. Iako je vanjska strana ljepša.
Za sidrenje je najsigurnija unutarnja, plića strana, gdje dubina ne prelazi desetak metara, no u slučaju bure potrebito je sidriti s vanjske strane otoka.
Ako slijedite teren prema vanjskoj strani stići ćete do zida koji se sa 15 metara, spušta do dubine od 40 metara. Na gornjem platou plivaju jata sitnije plave ribe, picevi, fratri, crneji, a u algama i travi na dnu sakrivaju se salpe, glavoči, babuške, knezovi.
Nakon platoa zid stepenasto pada prema dubini. Prepun je udubina, pukotina, škrapa, te polušpilja prepunih morskog života kao što su žarnjaci žutih koralja, crvene gorgonije, tamno crvene mješičnice, sivo-plave spužve. Tu i tamo vidi se poneka škarpina, ili iz neke rupe vire ticala jastoga. Dublji dio zida potpuno je obrastao gorgonijama. Na dnu ispod zida nalazi se pijesak, koji blago pada prema još većoj dubini.
Dubina ovog lokaliteta je od 3-40 metara, te je ovaj lokalitet pogodan za početne i napredne kategorije ronilaca...

Pag, Sestakovci-otočići
Skupina otočića koja predstavlja vrhove podvodnih
zidova čija sjevernoistočna strana (prema kanalu) se ruši
do dubine od 50...

Pag, Sv.Kristofor-sika
Sa dubine od 60m uzdiže se stožasta stijena sa vrhom na dubini od 6m.
Stijena ima jednu stranu vertikalnu sa dubokim špiljama...

Pag-uvala Varsan, olupina-parni brod EUTERPE
Pripadao je Austrougarskom Lloydu. Sagrađen je 1907 godine
Brodograditelj je bio J.L.Thompson & Sunderland...
Dužina broda: 96,1 metara
Širina broda : 11,6 metara
Imao je nosivost 2302 BRT
Čelično dno, propeler na zavrtanj, maximalna brzina 14 čvorova...
U noći 11.07.1918 godine, talijanska podmornica F-16 torpedirala je i potopila brod.
EUTERPE je prije prvog svjetskog rata bio veliki, prekrasan, putnički brod, mnogi kažu i najljepši koji je plovio u to doba Jadranom, plovio je na nekoliko ekspresnih linija prema Bliskom Istoku i Sredozemlju, te su na njemu plovili isključivo hrvatski pomorci...
Pred sam početak prvog svjetskog rata brod je stavljen u raspremu, no mirovao je do 1918, kada su ga vojne vlasti izvukle iz raspreme(rat je bio pri kraju).
1918 Euterpe je ponovo zaplovio Jadranom, no ovog puta ne kao putnički, nego kao vojni transportni brod za prijevoz materijala i vojnih postrojbi...
Toga dana Euterpe je plovio bez uobičajene pratnje ratnih brodova, jer ih je u to vrijeme bilo malo (kraj rata). Na brodu se nalazilo preko 1000 ljudi uglavnom vojnika.
Na Euterpe su ispaljena dva torpeda, no samo jedan je pogodio cilj što je bilo i više nego dovoljno, brod je počeo tonuti, te je završio na dnu - otprilike 85 metara...
Prema službenim podacima iz tog doba na potopljenom brodu smrt je pronašlo preko 500 ljudi, no ti podaci nisu bili najtočniji, jer se pri kraju rata i nije vodila uzorita statistika o broju stradalih...
Mnogi su dezertirali, a neki su slučajno stavljeni u pogrešne postrojbe. Oni koji su spašeni mogu zahvaliti za svoj život velikoj požrtvovnosti hrvatskim pomorcima koji su bili posada broda i ribarima s otoka Paga.
Najviše poginulih je bilo u utrobi broda u skladištima, kabinama, hodnicima...
Na brodu se nalazio i preživio havariju kao vojnik Stjepan Nakić...
Olupina se nalazi na muljevitom dnu, vrh jarbola je na dubini od 69 metara, dok je kobilica dobrim dijelom utonula u mulj i na dubini je od 85 metara..
Ova lokacija je nažalost na prevelikoj dubini za rekreativna/amaterska ronjenja, lokacija je pogodna za profesionalne ronioce koji rone na plinskim mješavinama (Trimix, Heliox.....i sl.)...

Pag, olupina torpedni brod TA-20, ex. AUDACE
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1913
Zemlja proizvodnje: Yarrow, Glasgow
Tip: ---
Kompanija: Kriegsmarine
Dužina broda: 87.2 metra
Širina broda: 8.4 metra
Motori: 22000 KS
Dubina: Olupina se nalazi na dubini od 80 metara...
Potopljen u noći 01.11.1944...

Pag, olupina HMS ALDENHAM
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1942.
Zemlja proizvodnje: Cammel Lairdds, Liverpool, Royal Navy
Tip: torpedni brod klase HUNT
Kompanija: ---
Dužina broda: 85 metara
Širina broda: 9.4 metra
Motori: 2 elise, dve turbine 19900 KS
Posada: 170 osoba
Dubina: Olupina se nalazi na dubini od 85 metara...
Potonuo 12.12.1944, naletio na minu...

Pag, olupina ALBANIA
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1910.
Zemlja proizvodnje: STT-Trst
Tip: ---
Kompanija: Lloyd Austria
Dužina broda: 66 metra
Širina broda: 10.1 metar
Motori: 1 elisa, 1350 KS
Posada: 28 osoba
Dubina: Olupina se nalazi na dubini od 72metra...
Potonuo 04.06.1916 oko 05:50 sati, 6 NM sjeverno od Novalje...

Pag, olupina corveta UJ 202 i UJ 208
UJ 202-ex. MELPOMENA
UJ 208-ex. SPINGARDA
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 24.04.1944.
Zemlja proizvodnje: UJ 202-C.R.D.A Monfalcone / UJ 208-Breda-Marghera
Tip: Korvete klase Gabbiano
Kompanija: ---
Dužina broda: 64.4 metra
Širina broda: 8,7 metara
Motori: 2 diesel, 2 električna-tiha, 2 elise, 3 x 3500 KS
Dubina: Olupina se nalazi na dubini od 80 metara...
Potopljeni su 10.09. i 11.09.1943...

Pirusi
Mali otočić. Prelijepa lokacija za noćno ronjenje na dubini od 20 m.Ova lokacija pogodna je za sve kategorije ronilaca, no posebno za početnike...

Pohlib
To je hrid s svijetionikom ispod koje se nalazi zid koji pocinje na 16 m i spusta se do dubine od 47 metara..
Na samome zidu nalaze se tri špilje. U najvecu se ulazi kroz kanjončić koji za sunčana dana daje prekrasan ugođaj.
Okoliš je skoro pa identičan, no može se pronaći još pokoja špiljica…
Na ovoj lokaciji uvijek se može vidjeti podosta ribe, a u dubljim dijelovima i hlap...

Premuda - olupina PELAGROSA
Olupina se nalazi na 55 metara dubine, konture brod vidljive su sa već sa četrdesetak metara.
Preko pramca i polomljenog jarbola nalaze se ostaci ribarske mreže.
Brod je pokriven algama i spužvama, a oko njega se nalazi bujna vegetacija, te ima puno raznih vrsta riba...

Premuda - olupina SZENT ISTVAN
11.06.1918 rano ujutro…
Zapovjednik broda Szent Istvan bio je kapetan SEITZ.
Desio se kvar na brodu poradi forsiranja brzine, odnosno parnih kotlova koji su se pregrijali, no umjesto da brod zaplovi prema nekoj luci i otkloni kvar, nastavili su plovidbu prema Dugom Otoku, plovili su brzinom od 14 čvorova, dok mu je maksimalna brzina forsiranjem (riječ stručnjaka) 22 čvora, što bi i u današnje vrijeme bilo zavidno za mnoge brodove te veličine.
Točno u 03:30 sati (prema brodskom dnevniku) nalazili su se oko 10 nautičkih milja od Premude i oko 9,5 nautičkih milja od otočića Kamenjak(svjetionik).
Brod je pogođen sa dva torpeda s talijanskih torpednih čamaca MAS-15 i MAS-21, kojima je zapovjedao kapetan Rizzo. Brod se polako počeo naginjati na desnu stranu, vojnici su počeli tražiti u morskom plavetnilu, no zapovjednik Szent Istvana zabranio je napuštanje broda, makar se moralo upotrijebiti oružje, vratila se stega....
Seitz je pokušao spasiti brod, zapovjedio je da se poplave prostorije s lijeve strane, te da sezaustave strojevi, to je imalo uspjeha, no brod je i dalje ostao nagnut...
Kada je savladana opasnost od potapljanja, zapovjedio je da se pripreme konopci i lanci za tegljenje, te da stave strojeve u pogon i krenu brzinom od 5 čvorova na sat. Pravac je bio Brguljski zaljev na Premudi.
Jedna torpiljarka koja je bila u pratnji Szent Istvana došla je spasiti mornare koji su bili u moru.
Szent Istvan je svjetlosnim signalima uputio Teggetfoffu (brod) poruku:
" spremite se i pripremite za tegljenje ", no Teggethoff je primio samo prvi dio poruke zbog plovljenja u cik-cak iz straha od neprijateljskih torpeda...
Szent Istvan se i dalje naginjao na desni bok, crpke nisu mogle puno pomoći. Oko 03:50 Teggethoff je konačno shvatio da sa Szent Istvanom nesto nije u redu i konačno mu krenuo pomoći. Točno u 04:20 sati Teggethoff je došao tik do Szent Istvana i počele su pripreme za tegljenje, no najednom se začuo uzvik " podmornica ", nečekajući zapovjed otvorena je paljba prema mjestu na kojem je navodno opažen periskop. Odmah su topovi torpiljarki upereni u istom pravcu. Divlja paljba trajala je nekoliko minuta, a za to vrijeme Teggethoff je povećao brzinu i ponovo se udaljio u strahu od neprijatelja. To je bila najveća greška toga jutra. Nakon pola sata Teggethoff se ponovo vrati do
Szent Istvana. Ovaj puta su započeli s tegljenjem, ali baš tada se Szent Istvan počeo naglo naginjati na desni bok i lanci su popustili.
U 05:37 sati brod se naglo i jako trznuo, te ponovo u 06:05, kada se okrenuo kobilicom prema gore, a palubom prema dolje (pod more)...
Strasno je kazu dokumenti bilo gledati mornare koji su ostali u kabinama, njihove glave izvučene kroz brodske prozorčiće u unutrašnjosti ogromnog broda, bile su znak da će biti puno mrtvih...
Točno u 06:11 sati brod je još jednom trznuo i krenuo prema dnu. Mnogi su pravim čudom ostali na površini iako su bili na mjestu gdje je brod potonuo.
Možda su imali neku posebnu sreću, a možda se brod odrekao svih njih....
Na Szent Istvanu nikada nije izdana zapovjed o napuštanju broda, kapetan Seitz je preživio, posada je dobrim djelom nepotrebno izgubila život.
Za mnoge izgubljene živote Seitz je bio direktan krivac, ali za njega je vlastiti život, suprotno običajima na moru bio najvažniji i " njegov brod ".
Čamci za spašavanje spasili su 30 teško, pored kojih je bilo oko 100 lakše ranjenih...
Neki mrtvi pokupljeni su na površini.
Ukupan broj poginulih, za razliku od nekih drugih potopljenih brodova nije bio prevelik, poginulo je svega 89 vojnika...

Premuda-Uvala široka
Premuda je naš najistureniji otok, no nažalost sa samo stotinjak stanovnika.Za ronjenje je dobra cijela jugozapadna obala, a najljepši dio je od uvale Zaporat do rta Lopata. Najpoznatije odredište je «Katedrala», podvodna seka koja se nalazi u uvali Široka, uz samu obalu.
Ime je dobila po brojnim pukotinama, rupama, te sistemom špilja kroz koje se može roniti.
Špilje su tijekom vrelih sunčanih dana obasjane sunčevim zrakama koje prolaze kroz porozni kamen, tvoreći veličanstven doživljaju igre svjetlosti, koja se prelama kroz bistro, kristalno čisto more.Osim Katedrale, vrlo je lijep za ronjenje i zid neposredno prije same uvale. Sidriti možete u malenoj uvalici gdje je dubina 5 metara. Otplivajte prema van, te ćete nakon dvadesetak metara stići do ruba zida. Teren strmo pada s 12 do 40 metara. Zid je prepun gorgonija, spužvi, koralja, te raznih vrsta riba.
Premuda je poznata i po tome što se nekoliko milja prema pučini nalazi olupina Szent Istvana, čuvenog austrougarskog ratnog broda koji je pripadao floti Teggethoff, koja se sastojala od četiri broda; Sz. Istvan, Prinz Eugen, Teggethoff i Viribus Unitis.
Sz. Isztvan je jedini koji još i dan danas postoji od cijele flote...

Pula, Bumbište

Pula, Fraškerić
Nedaleki grebeni Fraškerića još su sačuvali izvornu podmorsku floru i faunu..
Vrlo lagan zaron, pogodan za sve ronilačke kategorije, jer je maksimalna dubina dvadeset i četri (24) metra dubine.
Na dubini od nekih 7 - 8 metara nalazi se otvor koji je dovoljno velik da se može ući. Kroz otvor na svodu ulazi svjetlost, sve blista i preljevaju se sve moguće kombinacije plave boje.
Roneči kroz spiljlu, bolje rečeno kroz tunele i kanjone dolazimo i do njihovog kraja odnosno izlaza kroz koji dakođer prodire svjetlost, boje su fantastične - tirkizne, po izlasku iz spilje spuštamo se na nekih dvadesetak metara, gdje se nalazi sljedeća spilja koja ima poprilično uski ulaz, te oni koji se žele iskušati i psihološki svakako će krenuti u ronjenje podmorskim kanjonima i tunelima.
Ova lokacija je atraktivna za podvodni fotosafari...

Rab, Badanj

Remorker, olupina
Dužina broda: 28 metara
Širina broda: 6 metara
Dubina: 36 metara...

Romagna olupina
Olupina novijeg datuma, sa djelomično sačuvanim drvenim dijelovima Dužina broda: 60 m...
Širina broda: 7 metara...
Dubina: 30 - 40 m...
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca...

Rossarol Cessare, olupina vojnog broda-blizina Medulina
Atraktivna lokacija…
Srednje tewžak uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 85 metara
Dubina: 45-55 metara
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Rovinj, Banjole
Špilja lako dostupna za sve kategorije ronilaca. Kameni labirint na dubini od 12 m. Mogućnost izlaska na površinu kroz uski otvoru sredini otoka...

Susak, Rt Margarina
Susak spada u pučinske otoke. Otok je doista malen, dug je 3 i širok 1,5 kilometar, zanimljiv je i po tome što je prekriven pijeskom.
Pripadao je skupini Apsirtida, otočju za koje se vezivala tragedija Jazona, Medeje i Apsirta, kojeg su prema predaji ubili kod Osora, te je prema njemu cijelo otočje dobilo ime.
Za ronjenje je pogodna cijela sjeverno - svjeveroistočna strana otoka. Tu se nalazi rt Margarina, zanimljiv po pličini koja se tu proteže na dubini od 6 metara. Na sredini seke nalazi se kanjon koji pada sa 6 na 17 metara, te se u njemu mogu vidjeti ostaci brodoloma. Vidi se korito, nešto rebara, konopi, sidro, građevinski materijal.
Brod je najvjerojatnije prevozio materijal za gradnju, no potonuo je na seki.
Ako od kanjona krenete na lijevu stranu, te pratite zid koji se spušta do 30 metara, na njegovom kraju ugledat ćete gomilu konopa te nekoliko tegula.
Tegule su stupovi koji su se nekada koristili prilikom gradnje kuća.
Dižući se po zidu prema pličini, na dubini od 5 metara, na gornjem platou, nalaze se krhotine amfora, što svjedoči da tu nije bilo samo jedno potonuće...

Sv. Grgur

Stela Polare ex.- TA 36 - Rabac - Brestova
TORPILJARKA - razarač manjih dimenzija, namjenjen za pratnju konvoja i brbu protiv podmornica...
Ovo je jedan od prvih brodova okji je bio završen u Riječkom brodogradilištu, dakle Stela Polare je prešla pod Njemačku vlast i dobila je novo - službeno ime TA 36 (TA = torpedoboot ausland=torpiljarka inozemnoh porijekla)...
Ex. Stela Polare=TA 36:
vrsta : eskortni razarač
ime/oznaka : Stela Polare / TA 36
pripadnost : Njemačka ratna mornarica
izgrađen : Cantieri Navali di Quarnaro, Rijeka
porinut : 11.07.1943.
uvršten u službu : 15.01.1944.
dimenzije : d=82,26 metara, š=8,6 metara, v=2,8 metara
potonuo :18.03.1944, greška u navigaciji, naletio na minu
mjesto/koordinate : oko 800 metara sjeverno od pristaništa Brestova,
45 deg 08´N, 14 deg 13´E...
posada : 157 - 160
maximalna dubina : 65 metara
najmanja dubina : 45 metara
struja : umjerena - povremeno jaka
vidljivost : vrlo promjenjiva, povremeno izuzetna
povijesna važnost : postoji
Naoružanje : 2 x 100 mm L/47, 4 x 37 mm PA(2 x jednocjevni+ 1 x dvocijevni), 10 x 20 mm PA (1 x četvero cjevni, 2 x dvocijevni, 2 x jednocijevni), 1 x 13 mm PA, 6 x torpedne cijevi, komplet dubinskih bombi.
Kako je potunala:
18.03.1944 Prošla je rt Kamenjak i nastavila plovidbu dalje kako bi postavila plovak za označavanje pozicije od koje treba započeti polaganje minskog polja. Točno u 17:10 sati, kada se nalazila u visini rta Mašnjak na ulazu u Plominski zaljev brod je naletio na minu, koja je raznjela u komade prednji dio broda sve do zapovjednog mosta. Potonula je u vrlo kratkom vremenu ( s površine je nestala u roku od 2 (dvije) minute), tako da nije bilo vremena za poduzimanje mjera spašavanja, no usprkos kratkom vremenu posada je disciplinirano napustila brod. Neki su se dokopali obale plivajući, dok su veći dio posade spasili ostali brodovi koji su tog dana na zadaću plovili s ex.Stelom Polare (TA 36).
Olupina danas leži u uspravnom položaju na muljevitom dnu na dubini od 65 metara. Pramac broda udaljen je od same olupine oko 150 metara i leži na lijevom boku. Brod je prekinut neposredno ispred zapovjednog mosta, točno u visini pramčanog topa 100 milimetara. Brod je od zapovjednog mosta pa sve do krme izuzetno dobro očuvan, tako da se na njemu nalazi sva oprema i naoružanje kao u vrijeme plovidbe. Zapovjedni most je jako oštećen eksplozijom, krov mu je uništen, a prekriven je i mnoštvom ribarskih mreža.
Glavni jarbol sa signalnim prečkama je posve čitav isto kao i dimnjak s čijie obje strane strše cijevi PZ topova, na srednjem dijelu broda su dva trocijevna torpedna aparata. Na krmenom nadgrađu je top kalibra 100 milimetara u oklopljenoj kupoli. S obje strane nadgrađa na glavnoj palubi su dva talijanska dvocijevna topa kalibra 20 mm, a iza krmenog vitla još jedan dvocijevni PA top kalibra 37 mm. Na krmi broda vide se dubinske bombe i dvije košare za njihovo ispuštanje u more. Na samom kraju krme je zastavno koplje koje je još uvijek čitavo...

Sturago kod Rovinja
Ronjenje između zidova, kroz kanjone .
Ova lokacija je za ronioce svih kategorija, pogotovo za početnike...

Torpedni brod 2.svjetski rat
Ratni brod iz II svj. rata, pogođen torpedom i prepolovljen, leži na dubini od 33 m. Krma se nalazi 100 m udaljena od pramca.
Ronjenje za napredne kategorije ronilaca...

Unije, olupina Tihany
Brod Austro-ugarske mornarice, dugačak 60 m, širina 7 m,potopljen 12.02.1917., leži na dubini od 33-39 m. Nalazi se na ulazu u luku otoka Unije.
Ronjenje za naprednije kategorije ronilaca...

Unije, Vele stene
Unije su otok u lošinjskom arhipelagu.
Danas na otoku skoro pa niti nema stabnovnika. Osim mjesta Unije, poznata je i uvala Maračol, kao najbolje i najljepše sidrište na otoku.
Za ronjenje ima nekoliko lijepih mjesta. Vrlo lijepa lokacija je zid na jugozapadnoj strani. Ispod strmih litica dno se spušta do desetak metara, te se na toj dubini prostire mali plato. Na ovom dijelu sve je prepuno boja.
Nakon platoa okomito prema dubini nastavlja se zid. Pada do 40 metara, te je pun pukotinama, polušpiljama i rupama. Svaka od njih je prepuna koralja i mahovnjaka, jastoga, te raznih vrsta riba.
More je kristalno čisto...
Na rtu Vnetak na dubini od nekoliko metara nalaze se ostaci rimske ville rusticae...

Varese Olupina-Pula
Varese je bio talijanski trgovačko-teretni brod.
Porinut je u more 1870. godine, po tipu je bio parobrod sa dva jarbola koji je prevozio fosfate na relaciji Venecija - Tunis. Za jake bure u siječnju 1915. godine, prilikom pokušaja uplovljavanja u pulsku luku, kapetan je uplovio u minsko polje, te naletio direktno na minu, te vrlo brzo potonuo.
Ostaci broda danas leže na dubini od 41 metra, ukopani u muljevito dno.
Dužina broda: 65 metara....
Širina broda: 8 metara...
Ostalo je samo željezno korito, u kojemu sada obitavaju brojne ribe, te je obraslo mahovnjacima, spužvama i predstavlja pravi umjetni greben.
Ovdje možemo vidjeti nekoliko ugora, škarpina, a na dnu, oko olupine, smjestilo se i par hlapova.
Pramca nema, jer je nastradao pri susretu s minom. Ostaci prednjeg dijela broda prekriveni su ribarskim mrežama. Vidi se otvor prednje štive, ostaci nadgrađa, te otvor stražnje štive i krma.
Vidljivost je često ograničena na svega nekoliko metara tako da će se olupinu vidjeti tek kada se dođe gotovo na nju.
Dubina: od 32 - 41 metar...
Lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca...

Veliki Brusnjak
Amforiste s razlicitim komadima polomljenih amfora koje nas vode do Kavaljere u kojoj se uvijek nalazi riba, skoro uvijek ima puno fratara, a oko same rupe mogu se vidjeti jata manje ribe koja ovdje obitava, u kavaljeri može se naletjeti na škarpinu…
Dubina lokacije je 22 metra na jednome mjestu maksimalnih 25 metara...

Vis, olupina teretnog broda-blizina Rijeke
Srednjke atraktivna lokacija…
Težak uron, vidljivost srednja…
Dužina broda: 120 metara
Dubina: 47-63 metra
Ova lokacija pogodna za napredne kategorije ronilaca

Žutin

STRAITER olupina vojnog broda-blizina-blizina Cresa
Zanimljiva lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost slaba
Dužina broda: 60 metara
Dubina: 49-56 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

LIBERTY olupina teretnog broda - Cres
Zanimljiva lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost slaba...

Dužina broda: 30 metara
Dubina: 38-57 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

LITTLE WRECK olupina putničkog broda-Cres
Poprilično lagan uron...
Vidljivost slaba...
Dužina broda: 15 metara
Dubina: 18-23
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

BEZIMENA olupina-Krk
Zanimljiva lokacija...
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba...

Dužina broda: 25 metara
Dubina: 56-65 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija-TRIMIX

MICHAEL olupina putničkog broda-Krk
Atraktivna lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 14 metara
Dubina: 24-29 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

NANOS olupina teretnog broda-Rab
Zanimljiva lokacija...
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba...
Dužina broda: 80 metara
Dubina: 75-92 metra
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija
-TRIMIX

MOTORNA BARKA olupina-Rab
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra

Dužina broda: 9 metara
Dubina: 21-24 metra
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

BEZIMENA olupina vojnog broda-Rab
Atraktivna lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 20 metara
Dubina: 1-10 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

SREDNJI JADRAN

Babuljaši

Blitvenica
Otok je lako uočljiv po kamenoj kući sa svjetionikom. Sidriti možete na jugozapadnoj strani otočića, odmah na punti.Teren postepeno pada do dubine od 12 metara. Dno je kameno, te obraslo algama.
Na dnu su brojne ribe. Zid počinje na 15 metara te pada do 60 metara tvoreći kanjon. Na 30 metara nalaze se ostaci amfore, a nešto dublje nalaze se ostaci sa potonule koče; konopi, mreže, kašete. Sama olupina leži na dnu kanjona, na dubini od 60 metara. Na donjem dijelu zida žive škrpine, a ima i ugora...

Brač, uvala Lučice, jama
Uvala Lučice nalazi se na jugo-istočnoj strani otoka, smještena bliže Milni, nego Bolu. To je najveća uvala na ovome dijelu, a grana se u pet krakova. Prema izlazu iz Lučica, na samo pet metara dubine, neposredno uz samu obalu nalazi se ulaz u podvodnu jamu. Sastoji se od dva odvojena otvora, dužina većeg je oko tri, a manjeg oko dva metra. Dva ronioca mogu lako kroz njega proći. Ispod ulaza zid jame okomito se spušta do dna na kojem se nalaze kamene gromade.
Jama se sastoji od dvije prostorije.
Prva je veća, a druga manja i dublja, te se nalazi na lijevu stranu od ulaza.
Na dnu su stalagniti, a na stropu nedaleko samog ulaza otkrili smo sifon koji je dovoljno širok da se jedan ronilac može uvući.
Vrh sifona ulazi u kopno otoka, pa se tako možete naći u prostoriji sa zrakom...
Brela, Vrulja

Drvenik-blizina Primoštena
Zid blago pada na 17 metara, a onda se strmo obrušava prema dnu, koje je na 32 metra.Donji okomiti dio obrastao je šarenim morskim organizmima. U rupama se mogu vidjeti maleni jastozi. Na sredini zida, na dubini od 28 metara nalazi se polukružni otvor spilje. Visok je skoro 2, a širok oko 5 metara, tako da par ronilaca može lako ući u prostoriju, koja se pruža desetak metara u unutrašnjost. Zidovi i stropovi gotovo su goli, osim što ih krasi poneka spužva ili lišaj. Dno je pjeskovito.
Iz svakog dijela se vidi otvor, pa je stoga orijentacija relativno jednostavna.Ispod pećine, zid pada još nekoliko metara do dna...

Dugi otok, Barža(ex. JNA), Kornati
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba…
Dužina broda: 30 metara
Dubina: 83 metra
Ova lokacija je pogodna za jako iskusne ronioce naprednih kategorija,TRIMIX

Dugi otok, Dok1, olupina teretnog broda
Srednje atraktivna lokacija…
Zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 50 metara
Dubina: 22-32 metra
Ova lokacija jke pogodna za ronioce naprednih kategorija

Dugi otok, Garbinjak

Dugi otok, Patrolni čamac, Kornati
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba…
Dužina broda: 30 metara
Dubina: 85 metara
Ova lokacija je pogodna za jako iskusne ronioce naprednih kategorija,TRIMIX

Dugi otok, Ribarska koča, Kornati
Atraktivan uron…
Zahtjevan uron, vidljivost dobra…
Dužina broda: 17 metara
Dubina: 52-56 metara
Ova lokacija jke pogodna za iskusnije ronioce naprednih kategorija

Dugi otok, Rt Lopata

Dugi otok, Rt Mežanj

Dugi otok, Torpedni čamac, Kornati
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 14 metara
Dubina: 14-17 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce svih kategorija

Dugi otok, Torpedni čamac, Kornati
Lagan uron, vidljivost slaba
Dužina broda: 14 metara
Dubina: 14-17 metara
Ova lokacija jke pogodna za ronioce svih kategorija

Dugi otok, uvala Brbinjščica
Uvala Brbinjščica nalazi se na jugozapadnoj obali otoka. Ronilačko područje počinje jednim ˝malim jezercem˝na zapadnom dijelu uvale.Roneći prema zapadu nailazi se na osam podmorskih špilja, te dva tunela od kojih je jedan otvoren prema površini. Zaroniti prvo treba u smjeru istok-zapad, prema podmorskom prolazu. Dno mu je ravno i duboko je oko 9 metara, zidovi su kameni, te s puno razne flore i faune...
Dvjestotinjak metara zapadno vidi se impozantan deset metara visok ulaz u špilju Golubinku. Špilja je duga stotinjak metara i pruža se prema sjeveru, te ulazi u otočno kopno. Vrlo je neobična, može se roniti i plivati bez ikakvih opasnosti, na svodu špilje nalaze se tri poveća otvora kroz koje ulazi svjetlost. Pedesetak metara zapadno na dubini od 12 metara otvara se ulaz u podmorsku špilju ˝Y˝. Ulaz je trokutast i visok oko 6 metara. More unutar špilje je kristalno čisto, no potrebito je kao i u svakoj špilji paziti na rad s perajama kako se nebi podigao sediment s dna. Nakon 30 metara kanal se sužava i dno postaje kamenito. Lijevo gore je mala dvorana u kojoj se mogu vidjeti prekrasne sige, u dvorani se nalazi zračni džep, a desno uski kanal od pedesetak metara u kojemu se nalazi slatka voda...
Oba ovadijela dostupna su izučenim speleoroniocima. Roneći dalje prema zapadu, nakon nekoliko manjih špilja nailazi se na ulaz u podmorsku špilju nazvanu ˝Uski tunel˝, špilja nije duboka te dubina ne prelazi 7 metara, u njoj se nemože izgubiti jer nema oddvojaka, te je dno šljunkovito i kameno...
Kada se dođe do završetka, ulazi se u zračni džep s lijepim sigama. Dalje se nailazi na polušpillju ˝Golubinka 2˝, a još pedesetak metara dalje, na dubini od 15 metara, ugledati ćete ulaz u prolaz koji će vas oduševiti osvjetljenjem koje dolazi kroz malo jezero na površini...
Obvezatno je nošenje baterijske lampe i ronilačke kacige,m a voditelj ronjenja morao bi postaviti ˝ARIJADNINU NIT˝ poradi posve sigurnog ronjenja...

Hvar, Rt. Kabao

Hvar, Rt. Smočiguzica

Hvar, Rt.Biškup

Kaprije, olupina Francesca de Rimini
Odlično očuvani željezni ratni brod iz drugog svjetskog rata.
Brod je bio usidren zbog kvara na motorima, te je bio maskiran slamom, tako da je izgledao kao produžetak punte...
22.03.1944 godine dva aviona SPITE FIRE su poletjela s aerodroma na otoku Visu, vjerovatno uz dojavu partizana sa Žirja. Piloti su dobili zapovjed da unište Njemački ratni brod FRANCESCA DA RIMINI usidren na sjevernoj strani Kaprija. Brod je bio usidren barem pedesetak metara od obale, a s obzirom da je brod dugačak preko 40 metara, sidreni lanci morali su biti izvučeni barem 5 dužina broda. Kada su je primjetili avioni su iz pravca Murtera bacili svaki svoj torpedo od kojih je jedan pogodio svoj cilj. Francesca je počela tonuti, a težina sidrenih lanaca je tijekom potonoća vukla brod do mjesta gdje se i sada nalazi...
FRANCESCA DA RIMINI:
Bio je to čelični longer, dužine 42 metra, širine 12 metara i imala je tri jarbola. Vlasnici broda bila su dva brata s otoka Ista, a početkom 2. svjetskog rata brod mobiliziraju Talijani koji njime prevoze oružje. Padom Italije u rujnu 1943 godine brod uzimaju Njemci kojima sliži u istu svrhu kao i Talijanima, sve do dana kada ga saveznički avioni potapljaju.

Kaprije, sjeverozapadna punta
Na sjeverozapadnoj punti otoka nalazi se prekrasan zid koji s dubine od nekoliko metara ponire o dubinu..
Teren se stepenasto spušta do 10 metara, gdje strmo pada na nekih dvadesetak metara. Druga padina nalazi se na nekih 27 metara, gdje se nalazi mali plato, ispod kojeg se nalazi okomita padina do 50 metara.
Dubina ove lokacije je do 50 metara i pogodna je za sve kategorije ronilaca...

Kornati, Mana

Kornati, Rašip

Molat, amforište

Pakleni otoci, Stambedar
Dno blago pada do 20 metara, do platoa, koji nakon nekoliko metara ponire do dubine od 50 metara.
Ova lokacija obiluje gorgonijama….
Dubina ove lokacije je također do 50 metara i pogodna je za sve kategorije ronilaca...

Pašman -Borans, olupina ribarskog broda
Srednje atraktivna lokacija
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 14 metara
Dubina 12-16 metara
Ova lokacija jke pogodna za ronioce svih kategorija

Pašman-galija(Venecija)
Srednje atraktivna lokacija…
Zahtjevan uron, vidljivost slaba, često jake struje…
Dužina broda: 30 metara
Dubina: 20-22 metra
Ova lokacija jke pogodna za ronioce svih kategorija

Pašman-Rosina, olupina ribarskog broda
Srednje atraktivna lokacija
Zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda13 metara
Dubina: 15 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce svih kategorija

Primošten, zid
Atraktivan lokalitet...
Zahtjevan uron, vidljivost od dobra...
Dubina: 22-52 metra
Zid na koji se uranja u plavo nekih 200 metara od obale, zid počinje na nekih 22-24 metra,
te se spušta do dubine koja na jednom mjestu iznosi 52 metra, to je prekrasan zid s
mnoštvom mali špiljica i prosjeka u kojemu obitavaju jastozi, koji se na ovom lokalitetu
mogu vidjeti za svakog urona, ima dosta gorgonija, te mnoštvo različite ribe od sitne pa
sve do povečih škarpina i nekoliko velikih murina koje se mogu isto tako vidjeti za svakog urona kako vire iz svojih rupa, na ovom lokalitetu sam vidjeo i jednu jako veliku kirnju i
hlapa.
Prekrasan lokalitet svakoko zaroniti

PRIMOŠTEN-NEPOZNATA olupina teretnog broda
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...
Dužina broda: brod je u nekoliko povećih djelova
Dubina: od 25-30 metara
Zanimljiv lokalitet na koji se uranja uz obalu, te zatim spušta u dubinu do 43 metra gdje se nalazi zid, roneći uz zid dolazimo do njegovog kraja i lagano krećemo prema polaznoj točci,
te nailazimo na nekoliko velikih hrpa metala, no iz njih se može lagano prepoznati olupina broda, jasno je vidljiv dosta vrelik dio palube s ogradom i veliki metalni jarbol, dno je crno jer je prekriveno ugljenom-teret koji je brod prevozio. Okolo olupine ima puno razne sitne i krupne ribe...

PRIMOŠTEN- zid, amfore, sidra
Uron uz samu obalu i blago spuštanje na zd koji počinje na nekih dvadesetak metara i
spušta se do dubine od 42 metra, roni se uz zid gdje se moćže vidjeti pono gorgonija,
krupne i sitne ribe, jastozi i pokoji hlap, nastavlja se s ronjenjem uza zid i pri kraju istog dolazimo do ostataka amfora, te malo iza toga i do velikog sidra koje vjerovatno potiče iz
istog doba kao i same amfore, u jednoj od amfora nalazi se jedna ogromna hobotnica koja
je koji puta raspoložena za igru, sada slijedi povratak na mjesto urona i pri izronu na nekih 20 metara nailazimo na još jednu amforu...

PRIMOŠTEN- dvije špilje
Zanimljiv lokalitet pogotovo za ronioce početnike...
Jako lagan uron, vidljivos dobra...
Uron na nekih 5 metara gdje počinje okomit ulaz u špilju, spustiti se može unutra do nekih
10-tak metara dubine...
Nakon te prve špilje krećemo prema dubini gdje možemo odlučiti hoćemo li roniti na jedan atraktivan zid ili na drugo špilju, izabiremo špilju i nastavljamo s ronjenjem...
Roni se između velikih morem izbrazdanih stijena, dobija se doja da se roni kroz ogromne kanjone, te polako krećemo prema plitkom dijelu gdje na nekih 1,5 metara vuidimo malu
špilju u koju mogu stati dva ronioca...

Sestrice pličina
Araktivna lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra...
Dubina: 7-40 metara...
Ova lokacija nalazi se između otoka Vele Sestre i Zlarina, a prepoznati je se može po svjetioniku koji izranja iz mora... Ovdje je more kristalno čisto, te se tijekom ronjenja može vidjeti puno različitih boja, od gorgonija, raznih morskih algi i ostale podmorske faune, fascinantno. Mogu se vidjeti poveća jata krupne ribe i jastozi koji vire iz svojih rupa i pozorno prate svaki pokret ronilaca koji onuda rone...

Sokol otok-Šibenik
Zanimljiva lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra...
Dubina: do 43 metra...
Sokol je otok kod Šibenika, pri uronu, dakle u samom plićaku nalaze se hobotnice i
okamenjeni ostaci amfora, roneći dalje prema dubini nekih stotinjak metara, nailazimo
na zid koji se spuštaa do dubine od 40 metara, te na jednom dijelu i do maksimalne dubine
od 43 metra. Na zidu se može vidjeti puno gorgonija koje su prekrasne i ponosno stoje u
svoj svojoj ljepoti. Na ovoj lokaciji još sse mogu vidjeti jata sitne i krupne ribe, jastozi i
pokoji hlap...

Sušac, jezerce Te Vega

Žut, seka Kamenar

JUŽNI JADRAN

Biševo, Medviđa špilja
Nalazi se nešto malo dalje od famozne Modre špilje, sam ulaz u špilju je dubine oko 15-ak metara dok je sama špilja poprilično plitka i to ako se dobro sjećam najveće dubine oko 8-9 metara pa čak i pliće na nekim djelovima, tako da ako stanete na dno nemorate koristiti regulator, jer glava će vam biti iznad vode...
Kada se vraća iz špilje fascinantan je sam izlaz koji je velika prostorija modro plave boje, nekim roniocima je čak ljepša od Modre špilje....

Biševo, Modra špilja
Nalazi se na jugoistočnoj strani otočića Biševo, udaljenog 3.5 Nm jugozapadno od Komiže...
Na otku ima nekoliko špilja no najpoznatija je Modra špilja. Za mirnog mora i sunčanog dana od 10.30 do 11.30 sati, kroz podvodni ulaz u špilju prolaze reflektirane sunčeve zrake i stvaraju fascinirajuće plavetnilo, dok uronjeni predmeti na površini mora poprimaju srebrnkasti sjaj.
Špilja je dostupna javnosti od 1884. godine, kada je probijen vanjski ulaz, kroz koji se u špilju ulazi malim čamcem na vesla kraćim od 5 i ne višim od 1 metra...
Ispred same špilje može se zaroniti čak i preko 50 metra....

Biševo, zid greben s koraljima
Zid na otoku Biševu koji se spušta i preko 80 metara dubine, na nekih pedesetak metara mogu se vidjeti crveni koralji - fascinantno, no neće biti još dugo poradi ronilaca koji dolaze na ronjenje no ne za zabavu ili rekreaciju kao mi ostali, nego kako bi popunili kućnu kolekciju zabranjenim stvarima u ovom slučaju KORALJIMA...
Ovo je zid na kojemu se može vidjeti mnoštvo flore i faune, te prekrasnih i jako velikih gorgonija na kojima se mogu vidjeti i jaja morske mačke...
More je kristalno čisto kao i svugdje okolo otoka Visa...

Brač, Stari rimski brod
Atraktivna lokacija…
Zahtjevan uron, vidljivost dobra…
Dužina broda: 25 metara
Dubina: 24-27 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Cavtat, amfore

Cavtat, dolije
Na 30 metara dubine leže ostaci ili dolija, ogromnih keramičkih posuda koje su se u antičko doba ugrađivale u brodove. Služile su za pohranjivanje vina, žita i drugih potrepština. Neke od njih imaju i do 2 metra u promjeru. Dolije na ovom nalazištu su iz 4 stoljeća nove ere.
Nalazište je otkriveno 1997. godine i radi o jednom od rijetkih nalaza dolija u Mediteranu.
Spuštajući se prema dnu odjednom će ispred vas pojaviti ogromne posude.

Dubrovnik, grebeni, olupina Taranto
Ratni brod Taranto sagrađen je 1912. godine. Bio je opremljen mitraljezima koji su kasnije zamjenjeni topovima. Po završetku 1.svjetskog rata pripao je talijanskoj mornarici koja ga je preuredila za prijevoz robe. Potonuo je 1943. nakon što je naletio na brodsku minu. Olupina danas leži na završetku zida ispred Grebena. Pramac se nalazi na rubu zida, a trup je prelomljen te leži ukopan u muljevito dno...
Pramac se nalazi na dubini od otprilike 20-tak metra. Vide se ostaci ograde i gornja paluba. nešto dalje je jarbol koji je nakošen...
Krma je skoro cijela utonula u muljevito dno.
Okolo su razbacani ostaci brodskog tereta, te ono što je jako simpatično su dva traktora.
Dubina ovog lokaliteta je od 20 do 50 metara...
Lokalitet pogodan za napredne kategorije ronilaca...

Dubrovnik, grebeni, zid

Glavat kod otoka Lastova
Zašticena zona gdje možete ostvariti prekrasno ronjenje. Zidovi se spuštaju do 60 metara dubine.
Na plicim pozicijama veliko bogatstvo flore i faune.

Hvar, stari rimski brod
Atraktivna lokacija…
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 20 metra
Dubina: 22 metra
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Kaštel Stari, Barkasa Jna
Lagan uron, vidljivost slaba…
Dužina broda: 22 metra
Dubina: 25 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Koločep, Plava spilja, bezdan
Iz uvale krenete desno, prema rtu, na kojem dno pada s 5 na 27 metara. Litica je prepuna mahovnjaka i mekih koralja. Nakon rta, podvodni zid pada do 55 metara dubine. Ulaz u podvodnu špilju nalazi se na 12 metara dubine, a prepoznat ćete ga po kamenim blokovima koji se nalaze ispred.
Špilja obiluje s mnogo fantastičnih boja.
Dno je pješčano.
Spilja se u unutarnjem dijelu sužava, uzdiže do površine.
Kada se završi ronjenje, te kada izronite naći ćete se u malom jezeru , koje je se s morske strane uopće nevidi.
Iz njega se nastavlja podvodni prolaz koji izlazi na rt na dubini od 3 metra.

Korčula, Bijelac
Mala hrid na otvorenom moru koja se uzdiže samo nekoliko metara nad morskom površinom. Pod morem širina hridi se ne povečava nego skoro okomito pada na dubinu od 70 metara, te se dijeli na dva dijela, tako da stvara pedodžbu kao da hrid stoji na dva stupa između kojih prolazimo roneći. Zid je ispunjen mnogobrojnim procijepima gdje možemo sresti murine, ugore, jastoge, škarpine i ostale vrste riba.

Korčula, kanjon Orlanduša
Uz samu obalu Korčule kraj uvale Orlanduša, nalazi se kanjon dužine pedesetak metara koji se spušta do 37 metara dubine. Kanjon obiluje ribama (trilje, picevi, ušate), hobotnicama, a moguće je vidjeti i jastoge, pa čak i goluba.

Korčula, Majsan, sidrište
Nekadašnje antičko i srednjovjekovno sidrište. Ovdje možete vidjeti srednjevjekovne amfore i sidra.
Lokalitet za iskusne ronioce.

Korčula, Pržnjak Veliki
Na jednom od najvećih otoka južnog arhipelaga o.Korčule zaronjavamo na 35m istraživajući prolaz duljine tridesetak metara. Prolaz se proteže usporedo s okomitim zidom ispunjenog žutim gorgonijama.

Korčula, rt. Ključ
Ovdje možete vidjeti crveni koralj na 20m, crvene gorgonije na 30m, zidove prepune raznobojnih biljnih vrsta, špilju otvora četverokatnice i dužine stotinjak metara. Špilja je u skoro svojoj cijeloj dužini ispunjena zrakom, tako da je nadasve sigurna, a istovremeno izazovna i fascinantna.
Unutar špilje more je kristalno čisto, prozirno, te slobodno rečeno daje poseban i nezaboravan osjećaj.

Korčula, rt. Ražnjić
Ovaj rt na Korčuli, blizu mjesta Lumbarda, također je pogodna ronilačka lokacija za sve kategorije. Obiluje ribama, hobotnicama, a tu je i mina iz 2. svjetskog rata. Maksimalna dubina je oko 25 m.

Korčula, Trstenik
Na samom rubu ovog otočića nalazi se predivan prolaz prepun svjetla visine 13m. U neposrednoj blizini nalaze se i velike gromade stijena, te početak okomitog zida visine 30 - 40m. Prozirnost mora dostiže 25 - 30 metara.

Korčula, Zaklopatica
Uz samu kamenitu obalu otoka Korčule ronimo unutar prostrane svjetlom obasjane špilje. Igra svjetla koje prodire kroz dva otvora neće ostaviti nikoga ravnodušnim, naročito ne foto i video snimatelje. Prije samog dolaska u taj prostor, koji se nalazi na plitkom i zaštićenom mjestu, ronimo na zidu punom crvenih i žutih gorgonija i drugih oblika spužvi svih boja.

Korčula, Zvirinovik
Mali šumoviti otočić koji skriva malu špilju sa ulazom na 6m dubine. Prošavši desetak metara tunela izronjavamo u zračnu prostoriju bez svjetla. Tu možemo vidjeti jedinstvene špiljske ukrase, kao i korijenje borova koje se probija sa stropa. Nakon izlaska ronjenje nastavljamo obilaskom zida visine trideset metara gdje na dubini od 30m nailazimo i na crveni koralj.

Lastovo, Bijeli rat

Lastovo, rt. Struga

Lopud, brodolom iz XII st.-Venecijska galija
Zanimljiv lokalitet...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 30 metara
Dubina: 20-22 metra
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

Lukovci

Mjet, Pomeštak, amforište

Mjet, rt.Lenga

Mljet, amfiteatar
Uvala se zove Amfiteatar zbog karakterističnog izgleda stijena, koje ju polukružno zatvaraju.
Sidriti možete manjom barkom neposredno ispred stijena.
Pod morem, na dnu, samo na 3 metra nalazi se ulaz u špilju. Otvor je promjera 2 metra, te ronilac može bez problema ući.
Dalje prostorija ulazi dvadesetak metara u kopno, te se postepeno sužava.
Zidovi i stropovi su obrasli žutim i crvenim spužvama, te mahovnjacima, a na dnu se nalaze kameni obluci. Na kraju se špilja toliko sužava da ne možete dalje proći.
Ispred špilje prostire se plato sa kamenim gromadama. Dalje blago pada prema dubini. Kao i drugdje na Mljetu, i tu ćete vidjeti puno tipičnih ribljih vrsta.
Vidljivost je oko 40 metara.
Dno se spušta do pedesetak metara, gdje stijena prelazi u sedimentno dno.
Nalazi se unutar zone Nacionalnog parka, te je potrebna posebna dozvola za ronjenje.

Mljet, Odisejeva špilja

Mljet, vanji školji

Omiš, olupina Metković, teretni brod
Zanimljiva lokacija…
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 28 metara
Dubina: 3-11 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Pelješac, njemački torpedni čamac S57
Torpedni čamac "S 57" pripadao je klasi malih torpednih čamaca projektiranih uoči 2. svjetskog rata. "S" je kratica za schnellboot. Veća serija tih brodova izgrađenaje u brodogradilištu Luerssen-Vegesach. Brod je porinut u more 14.VIII 1940. Tri ratne godine proveo je u službi na sjevemom moru. Početkom 1944. zbog napredovanja ango-amerikanaca prebačenje u Jadran i uključen u 3. S-flotu s bazom u Rijeci Dubrovačkoj. Zapovjednik broda bio je poručnik fregate Hans-Georg Buschmann. Torpedni čamac "S-57" sudjeluje u osiguranju njemačkih konvoja na području južnog Jadrana. 19.kolovoza 1944. Točno u 03:50 konvoj njemačkih brodova među kojima i "S-57" naletio je na zasjedu britanskih čamaca MTB 657, MGB 658 i MTB 653 koji su otvorili paljbu iz svih topova. Na "S-57" izbio je požar. Vidjevši da ne mogu spasiti brod, kapetan je naredio potapanje zapaljenog broda, koji je potonuo na pjesovito dno. U borbi su poginuli zastavnik Fritz Hundt i strojar Josef Gunkel, a devet članova posade je ranjeno.
Brod se nalazi uz samu južnu obalu Pelješca, ispred male šumovite uvale, dvije milje od svjetionika Lirica
Zaranja se u plavo te se već sa 5 metara dubine može vidjeti obris olupine. Gornja paluba nalazi se na 18 metara dubine dok je ostatak broda na 38 metra dubine. S palube je dobro vidljiva protuzrakoplovna strojnica, obrasla spužvama i algama. U torpednim cijevima jos se mogu vidjeti neispaljena torpeda koja još uvijek prijete.
Od broda je ostao samo željezni kostur.
Pogodno za sve kategorije ronilaca...
Karakteristike broda su slijedeće:
"S-57" Potonuo: 19.VIII 1944.. Zapovjednik: poručnik fregate Hans-Georg Buschmann. 16 članova posade Baza: 3. S-flotila Rijeka Dubrovačka Deplasman: 81 tona Dimenzije: 32,8 x 4,9 x 1,2 Brzina: 36 čvorova Pogon: 3 Diesel Daimler benz Naoružanje: dvije torpedne cijevi 4 torpeda 533 mm 2 mitraljeza 20 mm...
Lokacija ovog broda su: 42° 51' 2" N i 17° 30' 0" E
Za ronjenje na ovoj lokaciji potrebita je posebna dozvola Ministarstva kulture Konzervatorskog odjela muzeja u Splitu...

Podgora, Pločanka, olupina teretnog broda
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 22 metra
Dubina: 15-22 metra
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Ravnik - Austrijski linijski brod Brioni - blizu otoka Visa
Putničko teretni brod, izgrađen na kraju devetnaestog stoljeca, tridesetih godina ovog stoljeća obnašao je duž obalnu linijsku prugu Trst - Drač, pripadao je Austrijskom Lojdu.
Dužina broda: 68 m
Širina broda: 9,7 m
Nosivost: 1180 BRT
Parni kotao: 1500 KS
Brzina: 14 čvorova
Izgrađen 1909. godine u talijanskom brodogradilištu uu Monfalkoneu.
Dali uslijed navigacijske pogreške ili uslijed sabotaže brodovlasnika, na sam Uskrs tridesetih godina brod se nasukao na otočić Ravnik, te ubrzo potonuo.
U to doba neposredno nakon tragedije organizirana je i ronilačka ekspedicija tadašnjih teških ronioca koji su tražili mrtvo tijelo kapetanovog sina.
Izuzetno veliki brod, sada leži na boku krmom prema obali na dubini od 38 m, dok je pramac broda na gotovo 60 m dubine.
Trup broda i propeler s kormilom jako su dobro očuvani, također i kapetanski most. Brod je obrasao brojnim spužvama i koraljima.
Pogodno samo za iskusne ronioce naprednih kategorija.

Seka ispred petrovca i Kručiće

Slano, brodolom desantni čamac
Zanimljiva lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra...
Dužina broda: 15 metara
Dubina: 26-30 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

Sv.Andrija

Šolta, Desantni čamac
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 15 metara
Dubina: 20 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce svih kategorija

Šolta, Nepoznata olupina, putnički brod
Atraktivna lokacija…
Zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 20 metara
Dubina: 30-32 metra
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Šolta, talijanski ribarski brod
Atraktivna lokacija…
Lagan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 40 metara
Dubina: 14-17 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce svih kategorija

Vis, amfore

Vis, Fortunat, olupina ribarskog broda
Atraktivna lokacija…
Zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 20 metara
Dubina: 40-50 metara
Ova lokacija je pogodna za ronioce naprednih kategorija

Vis, hrid Krava i Konji

Vis, Komiža, zidovi, sike, sidro

Vis, Lovac, olupina ribarskog broda
Zanimljiva lokacija…
Jako zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 17 metara
Dubina: 72-80 metara
Ova lokacija je pogodna za jako iskusne ronioce naprednih kategorija, TRIMIX

Vis, Mali barjak, olupina Teti
Talijanski trgovački brod koji je pod imenom Teti uslijed lošeg vremena ili navigacijskom pogreškom nasukao se 23.svibnja 1930. godine, na otočić Mali Barjak. Uslijed vremena i morskih valova brod ubrzo pomalo klizi do sadašnje dubine od 35 metara. Teti leži na dubini od 14 do 35 metara i pogodan je za sve kategorije ronilaca. Ima jako dobro očuvanu krmu te skladište koje je puno granitnih blokova koje je prevozio.
Interesantno je vidjeti kormilarnicu, kormilo te kotao brodskog motora.
Dužina broda: 237 stopa
Širina broda : 26 stopa
Visina broda : 16 stopa
Nosivost broda: 963 tone ...

Vis, olupina Ursus-blizina otoka Sušca
Remorker talijanske ratne mornarice, na samom početku Drugog Svjetskog rata u neposrednoj blizini otoka Sušca uočen je od Britanske ratne podmornice koja ga je potopila.
Remorker se nalazi na dubini od 45 do 55 metara u položaju kao da plovi, uz brod se nalazi i dugo čelično uže teglenice.
Vrlo dobro očuvan brod, na krmi se uočavaju slova URSUS, očuvana strojarnica i pramčani top.
Zahtjevan zaron po konopcu u plavo do samog broda...

Vis, rt.Stupišće, olupina Vassilios T
Grčki teretni brod izgrađen 1920 godine u Japanu, za američkog naručioca pod imenom EASTEN TEMPLE, kasnije 1938 godine kupuje ga vlasnik E.M. Tricoglu Andros.
Nosivost: 3.673 GRT
Dužina: 103 m
Širina: 15 m
Visina: 8,7 m
Dana 19.3.1939 g na putovanju iz Sawansea za Veneciju, udario je u stijene na Rtu Stupište na Visu i ubrzo potonuo.
Brod leži na boku, na dubino od 30 - 38 m, fascinira svojom veličinom koja
dijeluje gotovo zastrašujuće, velika brodska skladišta, te vrlo lijep pramac
s ispuštenim sidrom.
Pogodno za ronioce svih kategorija

Vis, Srednjevjekovni brod s topovima
Zaron po okomitom po okomitom zidu na dubini od cca. 30 metara uočavamo obris ratnog broda.
Drveni dio broda propao je uslijed vremena dok su ostali brojni željezni topovi kojii ocrtavaju liniju broda: Na pješčanom dnu na dubini oko cca. 45 metara nalazi se osam parova željeznih topova.
Osim topova još se mogu vidjeti brodska sidra, te velika posuda za smolu. Na samom kraju pri izronu može se vidjeti jako lijepa podvodna špilja...

Vis-rt.Polivalo-Uvala Rukavac-olupina aviona Boeing B17G
Boeing B-17G američki bombarder, poletio je 06.11.1944. iz talijanske baze Amendola u akciju bombardiranja Beča, no nad Bečom nadvio se gusti sloj oblaka pa je posada aviona dobila zadaću da ubojiti teret izbaci nad Mariborom, jakim željezničkim čvorištem, branjenim snažnim protuzrakoplovnim postrojbama. U toj akciji avion je pogođen, pa je s oštećenim hidrauličnim sustavom nastavio letjeti prema Visu, najbližem savezničkom aerodromu. Pilot nije uspjeo sletjeti na pistu viškog aerodroma, nego je sletjeo na površinu mora stotinjak metara od same obale...
Mjesto potonuća:
udaljeno oko 150 metara od rta Polivalo na južnoj obali Visa, na izlazu iz uvale Rukavac, avion leži na ravnom pješčanom dnu, na dubini od 72 metra...
Na ovom lokalitetu sidrenje predstavlja problem poradi velike dubine...
Već s dubine od pedesetak metara u bistrom moru može se vidjeti obris prekrasnog i ogromnog bombardera...
Nos aviona je razbijen od udarca o morsko dno, no pilotska kabina kao i ostatak aviona su cijeli. Kroz prozore se vidi unutrašnjost aviona kao i ploča sa instrumentima, razne ručice, sistem upravljanja, sjedala pilota i kopilota, dakle sve je na svome mjestu kao onda kada je avion potonuo...
Na ploči nedostaje koji instrument. Leđna kupola s strojnicama je obrasla školjkašima, tako da je pleksiglass staklo skroz neprozirno. Iza nje su na trupu dva spremišta za gumene splavi koja se otvaraju automatski kod slijetanja na vodenu površinu...
Roneći dalje prema repu, nailazi se na otvor radio kabine, gdje stoji strojnica Browning 12.7 milimetara, kojime je upravljao radiotelegrafist.
Dalje prema repu dolazi se do bočnih prozora s postoljima za iste strojnice no oruđa nema. Na samom repu aviona nalazi se kupola sa dvije strojnice. Bočni prozor je ispao ta se kroz otvor vidi unutrašnjost-ciljnik i ručice za upravljanje strojnicama...
U zgnječenom nosu aviona mogu se prepoznati dvije strojnice kojima su rukovali navigator i bombarder, a na pjesku ležizgužvano platno jednog padobrana. Motori na krilima zajedno s propelerima potpuno su obrasli algama i školjkašima koji vise poput grozdova.
Ispod lijevog krila vidi se veliki kotač podvozja koji je do polovice utonuo u pijesak...
Bombarder Boeing B-17G smatra se ratnim grobom, nalazi se u zaštićenom području, te je ronjenje na ovom lokalitetu dozvoljeno samo preko ovlaštenih ronilačkih centara.

STARI RIMSKI BROD-Mljet
Atraktivna lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra

Dužina broda: 10 metara
Dubina: 32-35 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

STARI RIMSKI BROD-Zvekovica-blizina Dubrovnika
Atraktivna lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...
Dužina broda: 20 metara
Dubina: 30 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

STARI BROD-Korčula
Atraktivna lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 25 metara
Dubina: 30-35 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

PANOREA olupina teretnog broda-Korčula
Zanimljiva lokacija...
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba...

Dužina broda: 70 metara
Dubina: 68-73 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija-TRIMIX

GARDA olupinateretnog broda-Korčula
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra

Dužina broda: 45 metara
Dubina: 23-25 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

STARI RIMSKI BROD-Korčula
Atraktivna lokacija...
Zahtjevan uron, vidljivost dobra
Dužina broda: 10 metara
Dubina: 32-35 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

STARI RIMSKI BROD-Lastovo
Atraktivna lokacija...
Jako zahtjevan uron, vidljivost dobra...
Dužina broda: 10 metara
Dubina: 50 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

DUBROVNIK olupina putničkog broda-Pelješac
Zanimljiva lokacija...
Jako zahtjevan uron, vidljivost slaba...

Dužina broda: 60 metara
Dubina: 55-60 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

BOKA KOTORSKA olupina teretnog broda-Pelješac
Atraktivna lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 55 metara
Dubina: 0-8 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

KOSOVO olupina putničkog broda-Pelješac
Zanimljiva lokacija, vidljivost dobra

Dužina broda: 60 metara
Dubina: 20-30 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce naprednih kategorija

DESANTNI VOJNI ČAMAC olupina-Pelješac
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 9 metara
Dubina: 18-22 metra
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

DESANTNI VOJNI ČAMAC olupina-Pelješac
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 8 metara
Dubina: 9-27 metara
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

BEZIMENA olupina teretnog broda-Pelješac
Zanimljiva lokacija...
Lagan uron, vidljivost dobra...

Dužina broda: 32 metra
Dubina: 16-32 metra
Ovaj lokalitet je pogodan za ronioce svih kategorija

MORSKA JEZERA

Uz posebnu dozvolu moguće je roniti u svim jezerima osim u Malom jezeru
na otoku Mljetu

Veliko jezero - otok Mljet
S milijun i petstotina tisuća kvadratnih metara, Veliko jezero veće je od sva tri ostala naša morska jezera zajedno. I dubina mu je najveća, doseže do 47 metara.
Reljef dna je raznolik, postoji nekoliko brakova, ali može se reći da je središnji dio muljevita zaravan. Jezero je nastalo ulaskom morske vode u slatkovodno jezero. Solinski kanal u više navrata je produbljivan, tako da je danas dubok oko 2 metra. Strujanje mora koje prolazi kroz kanal ponekad je vrlo jako, ali utjecaj okolnog mora samo je lokalan tako da su osobine more unutar jezera bitnorazličite od obalnog mora izvana. Dublji slojevi vode ljeti su znatno hladniji od mora s vabjske strane kanala, a zimi u dubljim slojevima jezera ima bitno manje otopljenog kisika.
Zato je živi svijet Velikog jezera osebujan i različit od obalnog mora (najpoznatije su velike meduze, neke iz vrste uhati klobuk, narastu do za njih ogromnih dimenzija od preko pola metra u promjeru). Na morskom dnu blizu Solinskog kanala postoji neobičan greben, a tvore ga kameni koralji i za sada to je najveći takav greben u cijelom Jadranu. Na krajnjem dijelu Velikog jezeranalazi se oko 2 metra širok i četrdesetak metara dugačak obzidani kanal koji ovo jezero spaja s Malim jezerom.

Malo jezero - otok Mljet
Malo jezero dakođer je nastalom ulaskom morske vode u malo slatkovodno jezero (blatina), kakvih još ima na Mljetu i drugim jadranskim otocima. Površina ovog jezera ima oblik obrnutok slova "D" , čija duža strana mjeri oko 500 metara. Volumen vode je puno manji nego u Velikom jezeru. Dok je dno u istočnom dijeli plitko i ravno u južnom dijelu se blago spušta, te u sredini možemo izmjeriti dubinu od tridesetak metara. Temperatura gornjih slojeva vode u pravilu nešto viša negoli u obalnom moru, ali u dubljim slojevima zadržava se kao i u Velikom jezeru, vrlo hladna morska voda. Ako se spremamo na ronjenje, poprilično ćemo se ohladiti, jer temperatura vode dostiže jedva 13 Celzijusevaca...

Zmajevo oko - kod Rogoznice
Na poluotoku Gradina, nedaleko Rogoznice, nalazi se jezero Zmajevo oko, poznato i kao Rogozničko jezero. To je jezero morske vode koja kroz pukotine u vapnenačkim stijenama u stalnom kontaktu s okolnim morem. Donji sloj mora u Zmajevom oku gotovo je uvijek bez kisika, s otopljenim sumporovodikom. Jezero je nepravilnog oblika, duža stranica ima oko 150 metara, a kraća oko 70 metara, dok mu ukupna površina iznosi 5300 metara kvadratnih. Okruženo je gotovo okomitim vapnenačkim stijenama, koje se na sjevernoj obali uzdižu 4 metra, a na južnoj i do 24 metra iznad površine mora. Okomite stijene iznad vode nastavljaju se i pod vodom, te prelaze u sedimentno dno na dubinama od 2 do 7 metara, koje se blago spušta do najveće dubine od 15 metara blizu sredine jezera.
Temperatura vode u ovom jezeru je neobična pa se tako pojavljuje potpovršinski temperaturni maksimum - pojava kada su donji slojevi topliji od gornjih...

Jezero Mir - Dugi otok
Najbliže mjesto na kojemu možete sigurno ostaviti plovilo je istoimena uvalica unutar jedne od najljepših i najzaštićenijih uvala - Telašćice.
Morsko jezero Mir, dugo je malo manje od jednog kilometra, a široko oko 300 metara, te duboko samo desetak metara. Dno mu je ravno, prekriveno debelim naslagama mekanog mulja. Morska voda u jezeru tijekom ljeta je toplija, a zimi hladnija od okolnog mora. Jezersku vodu s okolnim morem povezuju uske pukotine u stijenama na sjevernoj strani iako je do mora bliže s južne strane. Živi svijet jezera je osebujan, iako je u usporedbi s ostala tri morska jezera ovdje živi najmanji broj vrsta.
Jezero Mir se najmanje znanstveno istraživalo...